dimarts, 5 d’abril del 2011

Obrim una finestra al món està en Sant Just Desvern

A L’IES SANT JUST DESVERN, DONEM LA BENVINGUDA A L’EXPOSICIÓ AMB ROSES, POEMES I ABRAÇADES, PER a UN MÓN MILLOR!





PAU
Tristes guerras
si no es amor la empresa.
Tristes, tristes.

Tristes armas
si no son las palabras.
Tristes, tristes.

Tristes hombres
si no mueren de amores.
Tristes, tristes.

Miguel Hernández

TOLERÀNCIA

Diversos són els homes i diverses les parles,
i han convingut molts noms a un sol amor.

La vella i fràgil plata esdevé tarda,
parada en la claror damunt els camps.
La terra, amb paranys de mil fines orelles,
ha captivat els ocells de les cançons de l’aire.

Si, comprèn-la i fes-la teva, també,
des de les oliveres,
l’alta i senzilla veritat de la presa veu del vent:
"Diverses són les parles i diversos els homes,
i convindran molts noms a un sol amor".

Salvador Espriu

RESPECTE PER LA NATURA.
ECOLOGISME

Niño Tom:
si vas al campo,
no subas por los almendros.
Ni cojas nidos,
ni caces pájaros,
ni mates bichitos negros.

Si vas al campo,
sé bueno.
¡Échate en la hierba,
canta,
estate quieto!
No deshagas las casas
de los insectos.

¡Ay, esa flor, esa flor
que ahora muere entre tus dedos!
Sus novecientas hermanas
la están echando de menos.

Niño Tom:
Si vas al campo,
¡sé bueno, niño pequeño!

Gloria Fuertes

LA LLIBERTAT

La droga

¡Qué soy
Qué fui!

Mi conciencia no habló,
Yo estaba encerrado
Diciendo siempre sí
Cuando quería decir no.

La necesitaba, la quería:
Era mi amor en una pastilla,
Mi túnel hacia el aire,
Mi única huida.

¡Qué sensación tan dulce
Y a la vez traicionera!
Noté una voz que me decía:
¿Y si al fin murieras?

¡Me sentía tan mal
Que no reaccionaba ante nada!
Todo me daba igual,
Lentamente me mataba.

He perdido media vida
En un callejón sin salida.
Hoy nazco de nuevo.
Nadie me robará
La vida que me queda.

Arnau Faja

IGUALTAT

Drap de la pols

Drap de la pols, escombra, espolsadors,
plomall, raspall, fregall d’espart, camussa,
sabó de tall, baieta, lleixiu, sorra,
i sabó en pols, blauet, anetol, galleda.

Cossi, cubell, i picamatalassos,
esponja, pala de plegar escombraries,
gibrell i cendra, salfumant, capçanes.

Surt el guerrer vers el camp de batalla.

Maria Merçè Marçal

En cada lealtad hay un rumor de transparencia

Yo he querido un respeto de cristal.
Que la lluvia viniese sobre mí
con sus alas de tarde,
que la noche difícil se moviera
como un vaso de agua en nuestra mano,
que las enamoradas
buscasen un espejo donde sentir los labios,
y que la historia
con su tacón injusto
no pisara mi vida,
porque la lluvia y yo
y las enamoradas y el espejo
no somos partidarios de los cristales rotos.
Luis García Montero

SOLIDARITAT

Rabia rabiña, no

Recuerdo de niña
una cantilena
de "Rabia rabiña,
yo tengo una piña
con muchos piñones,
y tú no los comes"...

Ya no me gustaba,
cuando yo era niña,
esa cantilena
de "Rabia rabiña..."

Si tengo una piña
que tiene piñones,
quiero repartirlos,
darlos a montones
a las otras niñas
que no tienen piñas...

Rita Recio

ESPAI PEL SOMNI

El far

No és gaire probable que el futur
faci excepcions insòlites i atorgui
als qui el viuran l’honor de capgirar-ne
les constants que a hores d’ara l’anuncien.
Cal preparar-se, doncs, per viure un temps
amb problemes, carències, injustícies
més intensos pels menys afavorits,
com ha passat d’ençà que el món és món
i els humans que hi vivim ens n’hem fet amos.

El far és lluny, en un paratge agrest
d’una bellesa abrupta, colpidora.
Resulta molt difícil arribar-hi;
però compensa de l’esforç poder
contemplar el mar, immens, acollidor,
i l’horitzó incitant, sempre assequible,
i escoltar el vent i l’aigua que compassen,
sense malmetre’ls gens, el gran silenci.

Miquel Martí i Pol

JUSTÍCIA
PIDO LA PALABRA

Pido la palabra
yo ya creo que llegó la hora de que cumplan su palabra
yo ya creo que llegó el instante de que cumplan lo que hablan
Porque esto no es vivir.
Pido la palabra,
a ese padre que perdió en Sevilla
un día lo que más amaba,
a esa madre que desde aquel día
libra una batalla
Injusticias de vivir.
Por si tu volvieras,
te tiene aquí tu cama recién hecha solo para ti,
un alma protegida con un corazón
un alma que se entrega cada día por vos,
Por si tu volvieras,
te tiene aquí tu cuarto recogido solo para ti,
un marco con tu foto llena de amor
y una charla pendiente con aquel que te creó.
Que cuando el mundo te abandone
y a ti la pena te agobie aquí yo estaré,
que cuando alguien te provoque
y critiquen con reproches aquí yo estaré.
Pido la palabra,
a esa calle que no tiene nombre
porque ya no pone Marta
a esa calle que sin ilusiones falta lo que falta
que son las ganas de vivir.

Por si tu volvieras
te tiene aquí tu cama recién hecha solo para ti,
un alma protegida con un corazón
un alma que se entrega cada día por vos.
Por si tu volvieras
te queda aquí tu cuarto recogido solo para ti,
un marco con tu foto llena de amor
y una charla pendiente con aquel que te creo.
Que cuando el mundo te abandone
y a ti la pena te agobie aquí yo estaré,
que cuando alguien te provoque
y critiquen con reproches aquí yo estaré.
Que cuando el mundo te abandone
y a ti la pena te agobie aquí yo estaré,
que cuando alguien te provoque
y critiquen con reproches aquí yo estaré.

Pido la palabra.

Andy y Lucas

INDIGNACIÓ
O corredor de fondo perde o alento

Fuxindo dunha vida inzada de renuncias
da súa liturxia obesa e oleosa,
mediocre nos seus comunais fracasos,
bágoas de xeo, indignación contida,
non deu chegado a tempo de exercer
a súa rebelión,
nin de levar a cabo
a súa vinganza definitiva
contra un mundo inxusto, homicida, e cruel,
pola inutilidade da súa propia vida
solitario, enfermo e fatigado,
a morte anticipouse e chegou antes.

Lois Pereiro

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada