dimecres, 28 de març de 2012

L'Obrim a Sevilla.


Aquest matí, hem participat en el "XXIII Simposio Internacional, Didáctica de las
Ciencias Sociales" amb la següent aportació:

Som un grup d'estudiants de secundària i batxillerat que participem a l'Obrim de la província d'Alacant, que ens presentem en aquest Simposio amb la intenció de donar-vos a conéixer els nostres punts de vista sobre aquesta manera de treballar.
L'Obrim és un projecte en què invertim esforç, temps i dedicació per obtenir un futur millor. La nostra metodologia és investigativa i trenca amb la monotonia diària de les aules ja que els estudiants aprenem per nosaltres mateixos a partir de les nostres pròpies inquietuds i experiències esdevenint així jóvens mestres.


Un exemple, fent intercanvis amb estudiants de distints centres i nivells: primària, secundària, batxillerat, centres de menors i centres penitenciaris en què tots participem i ens enriquim. Un altre exemple, conéixer altres cultures que hi ha als nostres centres, hui hem estat ací diferents nacionalitats i cultures.

Per a nosaltres, aquesta manera de créixer és sinònim de llibertat, creativitat, respecte, empatia i participació, ens fa conéixer la nostra realitat i altres realitats del món, i inclús en ocasions descobrim aspectes de nosaltres mateixos que desconeixíem.

La natura humana de vegades fa que pensem en les necessitats immediates sense tenir en compte un futur que ens beneficie a tots i totes. Nosaltres, els estudiants, ens plantegem que no volem un futur immediat sinó un escenari de futur on tots formem part.

                                                                                               Manuel, Marina, Isa, Aleyka, Vlada, Clara,   Alfonso, Dani, Ángela,  Eugènia i Cristina.



1 comentari:

  1. Simposio de Sevilla
    ¿Qué esperábamos?
    Lo de que me esperaba a mi ya se me queda un poco lejos porque no me acuerdo muy bien después de haberlo vivido. Supongo que a lo primero me esperaba que fuera una excursión más que una experiencia, en la que no nos implicaríamos tanto entre nosotros. Creía que conocería gente pero que con quien más compartiría la experiencia y las emociones seria con las personas que ya conocía, cosa que no fue así y me alegro. No me esperaba que tuviéramos un diario en el que expresar lo que sentíamos en cada momento y lo que estábamos viviendo en cada instante. El congreso me pensaba que sería un lugar con otros maestros en el que presentaríamos nuestro proyecto y estaríamos todos sentados mirándonos y escuchándonos. Pero fue diferente, había una mesa en la que unas 5 personas hablaban y presentaban algunos proyectos y los demás se limitaban a escuchar, aunque también se abria un debate al final en el que sí se podía comentar lo dicho.

    ¿Qué nos ha aportado?
    Principalmente el viaje a Sevilla me ha aportado una gran experiencia. También me ha hecho madurar un poco, ya que la responsabilidad de estar en un lugar con gente culta y seria te hace que se te valla quitando la tontería y darnos cuenta de cómo podemos llegar a ser de formales.

    ¿Qué aprendimos?
    Durante el viaje, en una charla que nos dio Irene a los de Catral por un problema que hubo, nos dio un consejo que por lo menos a mi me ha servido para aplicarlo a mi vida. Es que uno no debe ir siempre con las cosas preparadas y metidas en la cabeza con idea de no cambiarlas. Hay que vivir las cosas como vienen que se disfrutan mucho más y además no hay que aferrarse a lo conocido y lo seguro, sino probar cosas nuevas y vivir nuevas experiencias.
    También aprendimos unos valores como ser solidario, compartir, aprender a organizarnos y distribuirnos la faena, etc.
    José Luís 3ESOA. IES Catral

    ResponElimina