L'INSTITUT
QUE VOLEN ELS ALUMNES DE 2 º D'ESO DE L'IES ALTAIA
Des del curs passat, una hora a la setmana, entra a classe la mestra de Pedagogia Terapèutica (PT), que juntament amb la professora de Ciències Naturals intenten apropar l'aula a la vida. La nostra classe de 2 º ESO de l'IES Altaia (Altea) té 29 alumnes que treballen en grups de 5 o 6 de forma cooperativa. A l'inici decurs els alumnes posen 10 euros en lloc de comprar el llibre de text, aquests diners serveixen per a comprar llibres per a actualitzar i ampliar la biblioteca de l'aula. (El funcionament de la biblioteca de l'aula es pot consultar al bloc obrimunafinestraenlaula.blogspot.com.)
En iniciar el segon trimestre, després d'estar plantejant-nos "l'escola que volem" com a docents i com a ciutadanes, ens preguntem què opinarien l@s alumnes. I així ens vam decidir a preguntar l@s alumnes de 2 º ESO A.
Des del curs passat, una hora a la setmana, entra a classe la mestra de Pedagogia Terapèutica (PT), que juntament amb la professora de Ciències Naturals intenten apropar l'aula a la vida. La nostra classe de 2 º ESO de l'IES Altaia (Altea) té 29 alumnes que treballen en grups de 5 o 6 de forma cooperativa. A l'inici decurs els alumnes posen 10 euros en lloc de comprar el llibre de text, aquests diners serveixen per a comprar llibres per a actualitzar i ampliar la biblioteca de l'aula. (El funcionament de la biblioteca de l'aula es pot consultar al bloc obrimunafinestraenlaula.blogspot.com.)
En iniciar el segon trimestre, després d'estar plantejant-nos "l'escola que volem" com a docents i com a ciutadanes, ens preguntem què opinarien l@s alumnes. I així ens vam decidir a preguntar l@s alumnes de 2 º ESO A.
Els
repartim un petit qüestionari
titulat L'INSTITUT QUE VOLEM, on els preguntavem:
A què venim a l'institut?
Què volem aprendre?
En què participem?
Com volem aprendre?
Com volem sentir-nos i relacionar-nos en l'institut?
Primer van contestar a aquestes preguntes per parelles, després van treballar una mica més les respostes en grups de 5 o 6 alumnes. Finalment, van posar en comú les seves opinions amb la resta de companys.
Respostes
La
majoria vol un institut amb millors instal·lacions i condicions per
treballar, amb pocs alumnes per aula, amb un laboratori de Ciències
millorat i més gran (al laboratori de Ciències no hi ha espai per a
29 alumnes), a més volen que l'institut sigua un lloc on hi càpiguen
tots i totes, confortable, amb un horari que els permeta descansar
...
Tots i totes vénen a l'institut a aprendre coses noves, coses del seu entorn, coses de la vida, coses, insisteixen, que els servisca per al seu futur i, sobretot coses que els facen ser més independents, en resum, com ells diuen, a ser persones.
Els agrada participar en les activitats del centre: cor, projecte Obrim una finestra al món, mantenir net l'institut ... I també participar en les manifestacions a favor d'una escola pública.
Volen aprendre de forma pràctica, no només perquè els servisca per aprovar exàmens, amb experiments, de forma divertida i no estar escoltant tota l'hora a un professor "fent el sermó" ...
I, finalment, els alumnes de 2 º ESO A volen sentir-se a l'institut en confiança, còmodes, en un ambient agradable, en una classe activa d'opinions, a gust amb la gent per poder relacionar-se amb tots i totes amb llibertat, seguretat i respecte.
Tots i totes vénen a l'institut a aprendre coses noves, coses del seu entorn, coses de la vida, coses, insisteixen, que els servisca per al seu futur i, sobretot coses que els facen ser més independents, en resum, com ells diuen, a ser persones.
Els agrada participar en les activitats del centre: cor, projecte Obrim una finestra al món, mantenir net l'institut ... I també participar en les manifestacions a favor d'una escola pública.
Volen aprendre de forma pràctica, no només perquè els servisca per aprovar exàmens, amb experiments, de forma divertida i no estar escoltant tota l'hora a un professor "fent el sermó" ...
I, finalment, els alumnes de 2 º ESO A volen sentir-se a l'institut en confiança, còmodes, en un ambient agradable, en una classe activa d'opinions, a gust amb la gent per poder relacionar-se amb tots i totes amb llibertat, seguretat i respecte.
aquest projecte es molt interesant i solidari, per a ajudar a la gent per a tindre un institut millor. Espere que fagen cas i milloren el institut per a un futur millor. Us parla atententament ANONIM.
ResponEliminam'agrada llegir aquest text perque tot ho hem fet nosaltres i hem fet aquest treball per una educació adecuada.
ResponEliminaPaula i Àlvaro de 2n del IES Altaia.
Ens pareix que el article reflexa molt bé amb les opinions que vam donar a classe, encara que podriem afegir més material d'educació física o que estiga en millors condicions.
ResponEliminaEs molt interessant i ens agrada molt que escolten la nostra opinió.
Ana Carratalà i Maria Puig
2nA, IES Altaia
Alicia i Angi 2nESO A : La meva companya i jo pensem que si en 29 alumnes costa prou donar una classe amb condicions, amb 40 que es el que volen fer, costarà molt més donar classe i als alumnes lis costara més aprendre i prestar atenció.
ResponEliminaAprenen més rápid fent pràctiques, com experiments, que llegint la teoria sense entendre-ho.
Ens pareix un text molt interesant, molt voluminos i molt interesant en aquesta època per als alumnes.
ResponEliminaFirmat: 2n ESO, IES Altaia.
aquest projecte es molt interesant i solidari, per a ajudar a la gent per a tindre un institut millor. Espere que fagen cas i milloren el institut per a un futur millor. Us parla atententament l'Aaró i el Joan de segon A de l'institut l'Altaia.
ResponEliminaestem d'acort amb vosaltres, necesitem material per a educació física :)
ResponEliminaFirmat: Anna i Adrià.
Sarai i Pepe, comentari classe 2nA(IES ALTAIA).
ResponEliminaEstem d'acord amb aquesta resposta, en el nostre cas, una classe de 29 alumnes, es difícil donar classe, ja que tots volem participar i parlem al mateix temps. Es veritat,que no tenim les millors instal·lacions, però son accecibles i confortables. No gaudim de tot el materrial que voldriem tindre, però tenim el suficient per poder treballar; en aquest cas no ens podem queixar ja que hi ha instituts que hi tenen menys que nosaltres. L'ambient de la classe es millorable, falta un canvi al nostre comportament, encara que hi ha que dir que no es sempre culpa nostra; estem en una època difícil que hem d'aguantar. Nosaltres dos estem d'acord en com hem dit la manera de donar classe, no ens agrada estar un hora sentint com un professor està explicant, perquè ens cansem, estem deu minuts atents i després comencem a empanar-nos. Per això ens agradaria estudiar d'una manera més divertida i agradable, fent experiments, i activitats. No ens podem queixar, no tenim un mal institut.
Sarai i Pepe, IES ALTAIA :)
Les respostes d'aquest blog estan molt elaborades ja que les nostres profesores han sabut transmetre les nostres idees a els visitants de la pagina.
ResponEliminaInés Boluda, Celia Ibáñez 2º A , IES Altaia.
Aquesta entrada està molt bé ja que reflecteix tot o creem que quasi tot el que hem comentat en classe. Una cosa que també ens agradaria es tindre un millor material educatiu al centre, i pensem que això ho volen tots.
ResponEliminaApart d'això nosaltres pensem que tot el text està perfecte d'acord al que cada persona va dir i comentar.
Ariana Grau i Jair Gómez 2nA IES Altaia
També podriem afegir nous projectes amb menys alumnes perque amb tants alumnes no podem treballar bé i aprendre tant perque els mestres han de estar manant callar aleshores hi ha que pedre temps i no s'hi pot avansar.
ResponEliminaMaite i Aylin 2nA IES Altaia.
Aquest projecte es molt interesant i volem es que es cumplisca. Perque es millor per a tots estudiar i treballar tranquils i amb un ambient agradable.
ResponEliminaSergio R. i Carlos C. 2nA IES ALTAIA
al nostre institut no hi ha tot el que volem ;
ResponEliminaVoldriem tindre classes flexibles perque som moltes persones a classe i quasi no cabem, a mes tambe ens agradaria material nou per a totes les aules.
Jaume Cortés i Rodolfo Sánchez 2nA de l'IES ALTAIA
Ens pareix molt bé que vinguen dos professores a la classe perquè metres una esta atenent a un grup l'altra pot ajudar a l'altre . És millor tindre una biblioteca d'aula i que cada un pose 10 € que cada un tinga un llibre en només una informació en molts llibres tenim una informació més complexa i més variada que en un llibre sol . No pedim molt de material però si lo necessari com unes taules i unes cadires qe no esten coixes
ResponEliminaSergio v. i Allejandra 2nA IES Altaia